Imagocampagne Ontdek de ouderenzorg

Uit onderzoek blijkt dat mensen niet goed weten wat werken in de ouderenzorg inhoudt. Heeft men wel een beeld, dan komt dat lang niet altijd overeen met de werkelijkheid. Dat kan ervoor zorgen dat mensen niet kiezen voor een baan in deze branche. Met een regionale imagocampagne interesseren we zij-instromers (25-55 jaar) voor werken in de ouderenzorg. We leggen de nadruk op de dynamiek en veelzijdigheid van het vak, én op hoe mooi en betekenisvol het werk is. Daarmee kan de beroepstrots van de zorgprofessionals verbeteren. Dat doen we gezamenlijk op: www.ontdekdeouderenzorg.nl.

32 organisaties
Al in 2018 maakten organisaties in de ouderenzorg zich samen sterk voor een beter imago van de ouderenzorg met de slogan ‘Ik doe ertoe!’. Met persoonlijke verhalen van medewerkers in video’s en blogs lieten zij zien hoe mooi het werken in de ouderenzorg is. Inmiddels zijn er 32 ouderenzorgorganisaties in Midden-, Zuid- en Zuidwest Gelderland aangesloten en is de aanpak uitgebreid. Samen met de projectmanager en marketingcommunicatiebureau STEETS uit Veenendaal wordt in 2019 een sterk vernieuwde imagocampagne ontwikkeld en uitgerold. Professionals uit de organisaties zijn hier nauw bij betrokken.

Aangesloten organisaties
Regio Arnhem / Ede: ABC Zorgcomfort, Attent Zorg en Behandeling, DrieGasthuizenGroep, Het Schild, Icare, Innoforte, Insula dei Huize Kohlmann, Jah-Jireh, Liemerije, Opella, RijnWaal Zorggroep, Stichting Bethanië, Stichting Samen Zorgen, Vilente, Stichting Zorgrésidence Regina, Zinzia Zorggroep en Zorggroep Ena.

Regio Rivierenland: Santé Partners, SZR en Zorgcentra de Betuwe.

Regio Nijmegen: Aqua Viva, de Waalboog, Domus Magnus, Kalorama, Luciver, Malderburch, OBG, RijnWaal Zorggroep, Zahet, Zorggroep Huize Rosa, Zorggroep Maas en Waal en ZZG Zorggroep.

​​Deelnemen of meer informatie?
​Marian Byvanck | m.byvanck@wzw.nl | 06 171 39 250​ | www.ontdekdeouderenzorg.nl